torsdag 19 januari 2012

Julaftons godisbord

Tänkte bara att jag skulle skriva lite om vad jag gjorde for gott till julbordet. Det var jul visserligen förra året så jag ligger ju efter några dagar men det kanske inte gör så mycket=)
Gott var det i alla fall & man måste ju inte nödvändigtvis servera det till just jul utan i stort sett när du vill. Man skulle ju kunna byta ut pepparkakspopsen mot någon annan smak då kanske men annars är det ju bara att köra på!

På bordet ser ni Pepparkaks cake pops & receptet på dessa har ni här sen fanns det också praliner som bestod av ett skal av mörk choklad fylld med nougat samt vitt chokladskal fyllt med hallontryffel. Receptet på mörk chokladtryffel finner ni här De vita små godingarna i folieformar är Raffaello & dessa skall ni absolut testa på att göra om ni gillar kokos! Sen ser vi också min & många andras favorit som är en chokladmoussetårta med kladdig chokladbotten, hallonkompott, chokladmousse samt lite chokladganage på toppen! Receptet på den har ni här
Skillnaden är bara att jag gjort lite ljusare chokladmousse & avslutat med en ganage. Ris a la maltan har jag fuskat lite med & köpt en färdig tub gröt & blandat med lite vispad grädde & florsocker. Vill man så kan man ta lite apelsinpuré & blanda i med... Snabbt men gott =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar