torsdag 19 januari 2012

Pepparkaks Cake pops

    Här kommer en liten steg-för-steg beskrivning på hur du kan göra Cake pops.

Såhär gjorde jag dessa:

Först körde jag 200 g peppar  kakor i matberedaren & tillsatte sedan ca 100 g smörkräm som jag även hade lite philadelphia i & körde några varv med beredaren igen, sedan knådade jag ihop massan till en liten klump.
Sen rullade jag små bollar på ca 25 g styck & lät de stå i kylen över natten (några timmar går också bra=)
För att få pinnarna på plats så doppade jag dem i lite smält choklad innan jag tryckte mer dem i bollarna & lät dem stå i kylen ca 2 h så att de stelnade riktigt.
Innan jag tog ut dem ur kylen smälte jag ca 200 g choklad i en kopp i mikron
Sen doppade jag varje boll i chokladen & strödde på lite juligt strössel som jag köpt på Strössel&annat.

Svårare än så är det faktiskt inte!
Dessa små godingar går ju att variera i all oändlighet! Ta den kaka/kex du gillar bäst & blanda med tex smörkräm, philadelphia, nutella etc.


1 kommentar:

  1. Vart hittar man smörkräm? finns det i vanlig mataffär? :)

    SvaraRadera