torsdag 16 februari 2012

Devil´s food cake pops

Det var inte mkt jag hann med att göra i bakväg till "alla hjärtans dag" men har man lite rester hemma så kan det gå fort att få ihop något riktigt mumsigt =)
Jag hade lite "devil`s food cake" i frysen & även lite smörkräm över från en tårta jga gjorde i veckan så då passade jag på att slänga ihop några cake pops!

Jag tog alltså 200 g kaka som jag smulade sönder i en matberedare & tillsatte sen 100 g  smörkräm, mixade ihop & rullade till bollar a´25 g st (ungefär =) & ställde dem sen på kylning, gärna över natten om man hinner med det...
Jag hade en choklad hemma som jag bara väntat på att få prova & passade då givetvis på denna gång. 
Det är en Toffee choklad (chocolate melts), passade ruskigt gott ihop med devil`s food !!!

För att inte upprepa mig så lägger jag in länken som går till min Steg-för-steg på hur du kan göra Cake pops, jag gjorde alltså på samma sätt fast med annan kaka & choklad.
Dekorera hade jag inte tid med så de blev lite tråkiga men som jag sa så blev de
 Ruskigt goda! =)
& ja, jag vet att det bara finns en rosett på ena klubban =)

 Slängde även ihop dessa små godingar som är en Vanilj cupcake fylld med halloncompott & toppad med vit choklad fluff
Receptet hinner jag inte lägga upp nu men jag återkommer med det så sanrt jag hinner
(om jag inte glömmer av det=)

Kram Sanja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar